Aranżacja biura a identyfikacja wizualna firmy

To, jak urządzić swoje biuro ma ogromne znaczenie zwłaszcza z tego względu, że aranżacja gabinetu jest swoistą wizytówką każdego prezesa. W szeroko rozwijającym się marketingu istotne miejsce zajmuje kwestia identyfikacji wizualnej czyli corporate identity określane skrótowo, jako CI. To sposób, w jaki postrzegany jest dany podmiot gospodarczy przez potencjalną grupą odbiorców. Wizualizacja pomieszczenia stanowiącego siedzibę naszej firmy powinna ona być bardzo elegancka, ale także praktyczna, bowiem mimo iż jest wnętrzem reprezentacyjnym, musimy czuć się w nim swobodnie. Tożsamość biurowa warto, aby była zatem połączeniem wygody z ładnym designem.

Na estetykę i co za tym idzie pierwsze wrażenie wśród odwiedzających wpływ ma całość aranżacji, która przejawia się w wielu rozmaitych formach. Nie chodzi tu jedynie o zakup stosownych elementów meblowych do samego pomieszczenia biurowego, ale także o to, jak nasza placówka prezentuje się z zewnątrz. Na budynku, w którym stacjonujemy powinno się znaleźć logo firmy. Jest to niezbędne, aby pokierować konsumentów i nie wkurzyć ich już na wstępie tym, że nie wiadomo jak trafić. Poza tym, nawet przechodzień, który zupełnie nic nie potrzebuje z proponowanych przez przedsiębiorstwo produktów czy usług ma szansę oswoić się z logotypem i tym samym w razie konieczności, prędzej pójdzie do placówki, którą kojarzy niż będzie tracić czas na błądzenie i szukanie w ciemno kompletnie mu nieznanej.

Na aranżację biura wpływ ma także jednolitość kompozycji. Nawet jeśli gabinet prezesa robi wrażenie, konsument nie zostanie zachęcony, gdy całość firmy nie prezentuje się elegancko. Popatrzmy więc na to, aby każdy element naszej placówki współgrał wizualnie. Zadbajmy nie tylko o lokum, w którym przebywa nasz klient, ale także o korytarze czy wejście, które odwiedzający nas musi pokonać. Jeśli natomiast chodzi o kwestie estetyczne już stricte samego pokoju w jakim jest nasze biuro, to sposobów jego urządzenia jest cała masa. Niektórzy preferują wnętrza oparte między innymi o klasyczne akcesoria takie jak kanapy skórzane czy zabytkowe komody. Poprawiają one stronę wizualną a także okazują się wygodnym meblem w codziennym użytkowaniu. Do takiego asortymentu niezbędne okazuje się jednak dostosowanie odpowiedniej kolorystyki, przykładowo nieco ciemniejszych, ale jednolitych barw ścian, bez wzorków, tapet czy jasnych mazideł, jakie czasami stanowią element mający nadać pomieszczeniu oryginalność. Nie są wskazane także starodawne biurka w postaci zwykłych stolików. Lepiej sprawdza się potężny gabarytowo zestaw narożny. Rogowe stoły dają sposobność bezproblemowego rozłożenia się na całej przestrzeni i wygodnej pracy, a jednocześnie są niezwykle precyzyjne więc łączą ładny wygląd z funkcjonalnością.

Niektórzy starają się również dobrać określone zestawy meblowe podobnie stylistycznie do logotypu. W tym celu warto zwrócić uwagę między innymi na motyw, jaki widnieje na logo. Jeśli jest to powiedzmy symbol o charakterze orientalnym, asortyment wyposażający wnętrze powinien być klasyczny. Raczej bardziej naturalny aniżeli wyszukany wzornictwem, gdyż uwagę przykuwa już przecież sam znak firmowy. Jeśli z kolei logo jest dość proste ale nowoczesne, w podobnej koncepcji powinna być tworzona również aranżacja całego biura. Zrezygnujmy wtedy ze starodawnych elementów na rzecz innowacyjnych akcesoriów, które będą odznaczały się z jednej strony minimalizmem, ale z drugiej nietuzinkowością konstrukcji i ciekawym pomysłem.